CEAPA abandona el Ple del Consell Escolar de l’Estat


CEAPA considera que l’avantprojecte de reforma de la LOE, denominat LOMCE, ha perdut avui tota la legitimitat que li pogués quedar per seguir sent un document sobre el qual debatre com millorar el nostre sistema educatiu.

En el matí d’avui s’havia de procedir a realitzar el dictamen de l’esborrany d’avantprojecte de reforma de la Llei Orgànica d’Educació (LOE), denominat LOMCE, en el si del Consell Escolar de l’Estat.

CEAPA considera que la responsabilitat del que ha passat és del president del Consell Escolar de l’Estat que, recolzant-se en un inacceptable informe de l’Advocacia de l’Estat que s’ha realitzat des d’un punt de vista polític i no jurídic, ha vetat a l’organització STES-i, que representa el professorat de l’escola pública juntament amb altres organitzacions sindicals, la possibilitat de presentar i defensar un dictamen alternatiu, pel que queda invalidat per estar al capdavant del càrrec, ja que ha perdut la seva necessària neutralitat. La possibilitat de presentar dictàmens alternatius està establerta en el reglament del Consell per oposar al dictamen oficial textos que vulguin fonamentar de manera diferent a aquest últim.

El representant de STES-i, ha explicat les raons que els portaven a no poder acceptar de cap manera la situació que s’estava donant, per ser la primera vegada que es produeix aquest veto en la història del Consell Escolar de l’Estat , essent aquest fet de summa gravetat, ja que suposa la vulneració del dret a la llibertat d’expressió dels membres del Consell i, per tant, un atemptat directe a l’Estat de Dret i, per això, als propis fonaments de la nostra Democràcia.

STES-i ha sol·licitat la solidaritat de la resta de consellers i conselleres per abandonar el Ple i no ser còmplices de la situació. Juntament amb ells, han abandonat el Ple, CEAPA, representants de l’alumnat (CANAE i Sindicat d’Estudiants), del professorat i resta de treballadors (CCOO, UGT, CIG, ELA / STV) i representants de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies. La sortida d’aquestes organitzacions ha deixat al Consell Escolar de l’Estat sense gairebé cap representant de l’escola pública, tramitant l’avantprojecte des d’aquest moment amb la presència gairebé exclusiva dels representants del Ministeri i les diferents administracions, així com amb les organitzacions afins a la ideologia que sustenta la reforma plantejada.

L‘esborrany definitiu d’avantprojecte serà fins i tot més perjudicial que l’actual per al sistema educatiu espanyol en el seu conjunt i per a l’escola pública en particular. Això suposa, a més, que es furta al Consell Escolar de l’Estat la possibilitat de debatre i dictaminar el text real que es presentarà al tràmit parlamentari.

Tot el que ha passat fins ara exigeix, la paralització immediata de la reforma educativa, la retirada de l’avantprojecte existent, l’obertura d’un procés real de diàleg, debat i recerca de consens, juntament amb l’imprescindible cessament del ministre d’Educació, i de tot el seu equip, perquè pugui donar-se un nou escenari que pugui acceptar la Comunitat Educativa i, per extensió, tota la societat espanyola.

Madrid, 30 d’octubre 2012

Advertisements

Posted on 30 octubre 2012, in Notícies. Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s