COAPA Balears valora molt negativament el Curs Escolar 2011-2012 per caòtic amb polítiques destructives del Govern Bauzá


Des de la Confederació de Pares i Mares d’Alumnes de les Illes Balears (COAPA), que representa a més de 250 Associacions de Pares i Mares d’Alumnes a través de les FAPAs de cada illa, valoram el curs 2011-2012 de manera molt negativa per les retallades sofertes i les actuacions de la Conselleria d’Educació que estan duguent al nostre sistema educatiu a una situació insostenible. Aquest curs ha estat caòtic on als docents i a les famílies ens ha mancat informació del que estava succeint en tot moment. Molt lluny queden les ja tristament famoses “autopistes de l’Educació” del President Bauzá.

La primera consideració per aquesta valoració negativa ha estat la manca absoluta de diàleg de la Conselleria d’Educació amb les entitats més representatives de la Comunitat Educativa per tractar les modificacions, retallades i projectes que han introduït al funcionament dels centres educatius i del Sistema Educatiu en general. Aquesta manca de diàleg s’ha traduït en una proposta de Pacte per l’Educació amb elements com el de l’elecció de llengua que ja el feien inviable, com s’ha demostrat posteriorment. La manca d’un acord social abans de l’acord polític també és una demostració d’aquesta situació.

A la roda de premsa del Curs 2010-2011, tot i remarcar la manca de Mapa Escolar i el retard en la construcció i reforma d’infraestructures educatives i criticar la reducció de subvencions i ajudes a les Associacions de Pares i Mares i les seves federacions, valoràvem positivament la tasca empresa en l’implantació dels fons de llibres, els plans d’atenció a la diversitat, els programes de reforç escolar o l’introducció de les TIC. Tot això, que va costar molt d’esforç dur-ho a terme, ha estat eliminat en un sol curs per l’actuació inconscient de la Conselleria i el Govern Bauzá.

Una de les mesures que més ens afecten com a famílies és l’eliminació, impagament o reducció de les ajudes a les famílies en diferents conceptes: l’eliminació de la subvenció a les escoles matineres, la reducció fins a límits ridículs de l’aportació als fons de llibres, l’eliminació de rutes de transport escolar, l’impagament de beques de menjador que ha fet que molts alumnes no puguin gaudir d’aquest servei, l’eliminació de les ajudes a les APIMAs i Federacions per a les seves activitats extraescolars, etc…

Un altre element de crispació innecessari ha estat el d’introduir en el procés d’escolarització l’elecció de llengua. Aquesta mesura, a la que era contrària tota la comunitat educativa com va demostrar el debat al Consell Escolar de les Illes Balears sobre aquest tema, ha provocat problemes d’organització i de convivència, per no parlar de la manca de criteris pedagògics en la seva formulació. Per sort, els ciutadans de les Illes Balears han demostrat tenir més seny que els seus governants i l’elecció de la llengua castellana ha estat del tot minoritària.

Per altre part, la retallada de mestres de suport, l’eliminació dels programes de reforç educatiu (PROA, PRA, etc..), la retallada dels mestres d’atenció a la diversitat, la no substitució de baixes inferiors a 30 dies, l’increment d’hores lectives als docents i l’anunciat increment de ràtios a les aules passant de 25 a 30 alumnes a educació primària i de 30 a 36 alumnes a educació secundària també han estat mesures que repercutiran en l’èxit escolar i la convivència als centres educatius.

El Govern, també ha intentat silenciar el Consell Escolar de les Illes Balears amb una reforma que lleva representativitat a les entitats de la comunitat educativa i incrementa la dels consellers elegits des d’entitats polítiques.

Les mesures “d’estalvi i racionalització de la despesa” de la Conselleria d’Educació s’han convertit en improvisacions, retallades inconscients i mesures contra el sentit comú que han eliminat o posat en perill programes bàsics per a l’èxit escolar, serveis complementaris dels centres educatius molt necessàries per a moltes famílies en situació precària, han destorbat la tranquil·litat dels centres educatius i perjudicat la seva organització i han generat un clima de preocupació, crispació i indignació dins la Comunitat Educativa que ha duit a mobilitzacions massives de docents, famílies i alumnes. El Govern, lluny de reaccionar amb diàleg cap aquests mobilitzacions, ha intensificat la pressió policial per coaccionar als ciutadans conscients. Els ciutadans estam defensant el que és just, una EDUCACIÓ DE QUALITAT I EQUITATIVA pels nostres fills i filles.

Aquesta reacció de la Comunitat Educativa ens dona l’esperança de poder revertir aquesta situació i treballar contra aquestes mesures i pel bé dels nostres fills i filles als centres educatius. Durant aquests darrers mesos hem estat recollint firmes reclamant al President Bauzá la recuperació de tot el que han eliminat i s’han produït importants mobilitzacions.

Aquest dissabte dia 23 de juny a les 10.00 h la FAPA d’Eivissa convoca una Cadena Humana per l’Educació al Parc de la Pau d’Eivissa.

Dimecres dia 27 de juny a les 19,00 h, hi haurà una nova Concentració davant el Consolat de Mar convocada per la COAPA i les FAPAs associades per reclamar al Govern rectificació d’aquestes polítiques.

Esperam que hi hagi el màxim de gent donant suport aquesta reclamació.

Advertisements

Posted on 22 Juny 2012, in Debat. Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s