Preocupacions del nou curs escolar


La setmana passada la Fundació Gadeso treia un especial sobre educació amb motiu de l’inici del curs. El tò no és precisament d’un airat optimisme, sinó que, a la vista dels aconteixements, més bé és motiu de profunda preocupació. Un cop d’ull als articles i dossiers sobre educació que selecciona la Fundació Gadeso permet contrastar-ho amb les informacions que surten de la Conselleria d’Educació sobre el nou curs escolar i del mateix Govern pel que fa a inversió en l’educació en els propers pressupostos.
És ben cert que no es pot negar un enorme esforç tant pressupostari com de gestió per part de l’Administració autonòmica, però el dubte és si és suficient, si serà realment eficaç, i sobre tot, si algú ha tengut en compte les conseqüències que pot dur a nivell social a llarg termini?
A la valoració del Sr. Llinàs de l’inici del curs se li haurien pogut demanar algunes coses:
1- major estabilitat de les plantilles: molt bé, però ha dit que això és a costa de la reducció de professorat? 57 menys que al curs passat (diu el comunicat), i casualment, han estat els que més falta fan: el personal de suport i d’atenció a la diversitat. Precisament quan els experts han comprovat que la tasca d’aquest professorat ha fet permès millorar els resultats educatius i el rendiment econòmic de l’educació (Sansegundo, Papeles de economía española, 2009)
2- Noves tecnologies i mini ordinadors pels infants i pissarres digitals: Molt positiu. Ja era hora! però hi estan totes les escoles adaptades? el professat en sap? Tots sabem que no es tracta de utilitzar la tecnologia per seguir aplicant la metodologia de sempre, sinó adaptar la metodologia a la tecnologia, i això, requereix un poc més d’esforç que fer llegir la lliçó a l’alumnat a classe. N’és conscient el professorat? Estam a l’espera de veure com funcionarà.
3- mesa d’experts: molt bé, però no saben a Conselleria que ja existeix un ens, que és el Consell Escolar de les Illes Balears format per representants de la comunitat escolar i que la seva funció és precisament analitzar i fer propostes per a la millora de l’educació a les nostres illes? A aquest grup d’experts, se li farà tant de cas com es fa al CEIB? Idò no cal ni començar!
Aquest curs donarà per molt!

Anuncis

Posted on 15 Setembre 2010, in Debat, Recursos. Bookmark the permalink. 2 comentaris.

  1. Resumint, allà on la Conselleria diu que no hi plou, no s’hi pot estar de goteres =:-O

    • Al final no saps quina arriba a ser la versió bona. Conselleria diu que ha reduit el personal perquè ha fet complir l’horari de 18 hores als docents (vol dir que abans es permetia que no cumplissen el seu horari laboral complet?). Els sindicats diuen que això no ho justifica i que realment s’ha retallat d’on es necessitava perquè si no no hi hauria ratios tan elevades. El cert és que ja hi ha escoles que afirmen que s’han quedat sense personal de suport i hi ha centres que afirmen que tenen ratios de 38 i 40 alumnes per aula (i són centres públics!).
      “En fin bref”, com diuen els francesos, la qüestió és que una certa preocupació i incertesa per com anirà tot no la mos lleva ningú

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s