L’elecció dels centres educatius. Buf!


Buf! és que sentim darrerament amb l’obertura de la cursa per trobar “el millor” centre escolar pels nostres fills.
COAPA fa tota una sèrie de recomanacions per triar centre, tot coneixent les enormes dificultats amb que pares, mares, joves, novells i veterans han de fer front per trobar o canviar un centre que els agradi. Podreu trobar el comunicat a la pàgina web de FAPA Mallorca però aqui vos n’anticipam uns quants:

1- Proximitat al lloc de residència. Elegir centres educatius pròxims al lloc de residència permet una millor organització de l’horari familiar evitant desplaçaments en transport mecanitzat i reduint el temps necessari de trasllat. Al mateix temps, afavoreix la relació dels nostres fills/es amb els amics i amigues de l’escola fora de l’horari escolar i la participació a les activitats del centre i del barri o poble.
2- Coneixement del centre. Visitar el centre i conèixer el seu projecte educatiu, activitats, serveis complementaris, nombre d’alumnes per aula, etc… La majoria de centres públics són de gran qualitat i disposen dels serveis complementaris necessaris per conciliar la vida familiar i laboral dels pares i mares (escola matinera, menjador, activitats extraescolars, etc…)
3- Participació en la vida del centre educatiu. Tots els centres educatius disposen dels òrgans de participació de les famílies en la vida escolar dels nostres fills/es (AMIPAs, Consells Escolars, etc…). La participació dels pares i mares ajuda a fer que el centre sigui també nostre i no només el centre dels nostres fills/es. Al mateix temps, podem col•laborar en la millora del centre i de la formació dels nostres infants coordinant l’educació que donam als nostres fills/es a la família i la que reben al centre educatiu.

Convé recordar als pares i mares que no estan obligats a satisfer cap tipus de quotes o pagaments de reserva de plaça a cap centre educatiu, ja sigui públic i sobre tot privats-concertats. El procés d’admissió d’alumnes està regulat i subjecte a una baremació de puntuació en funció de la documentació aportada. És del tot il•legal el cobrament d’aquestes aportacions per part dels centres concertats ja que són sostinguts amb fons públics per garantir la gratuïtat de l’educació i no poden excloure ni discriminar a cap alumne pel fet que es negui a satisfer cap quota. Aquest aspecte no sempre és tan clar en el cas de les escoles concertades. Basta mirar la premsa per veure que any rera any, alguns col.legis creen algun tipus de estratègia per cobrar alguna quota: llibres, material, fotocòpies, uniforme, excursions… Queda clar doncs, que l’ensenyament és gratuït i també a les escoles concertades -que per això tenen el concert!-

El comunicat aprofita també per reclamar a la Conselleria la modificació de la zonificació escolar, sobre tot al municipi de Palma, però també a altres municipis grans per fer-la més racional. La presència de tres zones d’escolarització, que a la pràctica es converteixen en una, a un municipi de l’extensió i població de Palma provoca que hi hagi alumnes que no aconsegueixin places als centres més propers al seu lloc de residència i hagin de realitzar grans desplaçaments per arribar a les seves escoles, amb els problemes d’organització que això representa per a les famílies i de relació dels alumnes amb els seus companys i companyes de l’escola.

Advertisements

Posted on 28 Abril 2010, in Notícies. Bookmark the permalink. 2 comentaris.

  1. Completament d’acord amb els punts esmentats. De tota manera, desgraciadament encara ara existeixen diferències entre uns centres públics i uns altres, en alguns casos diferències notables.
    Si uns pares viuen a una zona on les escoles que hi ha no responen als nivells de qualitat que ells esperen és comprensible que cerquin el centre adient allà on estigui.
    La Conselleria hauria de treballar fort per evitar aquestes diferències i no hauríem d’acceptar centres educatius per davall d’uns mínims.
    Motius n’hi poden haver molts, però tots sabem el que passa amb les acumulacions d’un tipus de població a alguns centres.
    Si no s’assegura una distribució equitativa de l’alumnat amb necessitats particulars, només amb una zonificació més petita no s’arreglarà el problema.

  2. Totalment d’acord amb el comentari anterior. La Conselleria ha de treballar molt per resoldre les diferències existents entre centres, no només pel que fa al tipus d’alumnat si no també pels serveis complementaris i el funcionament i organització dels centres. Però les direccions i mestres dels centres també hi tenen molt a fer per millorar-ho. I les famílies també hi hem de participar.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s